Betere balans tussen vraag en aanbod op de (regionale) arbeidsmarkt

We zetten in op het aantrekken en behouden van talent

We zetten in op het aantrekken en behouden van talent

We zetten in op het aantrekken en behouden van talent

Turap 2

Vanuit Arnhem Studiestad wordt steeds intensiever samengewerkt met CityMarketing over hoe Citymarketing van Arnhem nog efficiënter ingezet kan worden voor het behoud van studenten voor de stad. Dit doen we door middel van één marketingstrategie en informatievoorziening op de website zowel van Arnhem Studiestad als van Citymarketing. Tevens heeft Arnhem Studiestad haar logo aangepast voor meer integraliteit.  

We verkennen samen de meerwaarde van een Arnhem experience voor studenten door middel van een welkomstpakket. Op deze manier kunnen studenten laagdrempelig met korting/gratis kennismaken met Arnhem.

Tevens werken we samen aan de verbinding tussen de studenten en het Arnhemse bedrijfsleven om de studenten te binden en te boeien aan de stad Arnhem. Zo hebben we in mei een succesvol ASM studentfestival georganiseerd waarbij 9000 studenten van alle kennisinstellingen die betrokken zijn bij Arnhem Studiestad een kaartje hebben verzilverd. 9000 studenten zijn daarbij in contact gebracht met het regionale bedrijfsleven.  

Begroting 2024

We willen talent aantrekken op opleidingen en sectoren waar de krapte het grootst is. Door actief te participeren in het Human Capital akkoord in de regio streven we naar een betere samenwerking tussen de drie o’s: onderwijs, overheid en ondernemers.
We fungeren als aanjager van de regionale werktafel aantrekken en behoud van talent waar in 2024 drie projecten gericht op het behoud van talent in de regio worden uitgevoerd. Eén daarvan is het IT studentlab waar studenten opdrachten uitvoeren voor IT bedrijven uit de regio onder begeleiding van professionals.  

Via het samenwerkingsverband 'Arnhem studiestad' werken we aan het aantrekken en binden van studenten aan de stad. We dragen via evenementen voor scholieren en studenten bij aan het interesseren van jongeren voor opleidingen in Arnhem.

Daarnaast willen we het onderwijs aantrekkelijker maken door steeds meer onderwijs te verbinden aan maatschappelijke opgaven. Hiervoor wordt samengewerkt door de Arnhemse kennisinstellingen binnen de City Deal Kennis Maken.
Daarnaast maken we onderdeel uit van een nauwe samenwerking met de grote onderwijsinstellingen in Arnhem; Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN), Van Hall Larenstein (VHL) en ROC Rijn IJssel. De Arnhemse Leeragenda is bedacht om studenten te laten samenwerken vanuit verschillende kennisinstellingen aan maatschappelijke opgaven in de wijken, die bijdragen aan gezondheid, leefbaarheid en veiligheid en duurzaamheid.

Tevens zoeken we de verbinding met Stichting Studentenhuisvesting (SSH&) en de wijkteams om de studenten een thuisgevoel te geven tijdens hun studententijd. Met Citymarketing Arnhem werken we nauw samen op het snijvlak aantrekkelijke zijn als studentenstad en op welke manier marketing daar een rol in kan spelen.
Ook wordt er met partners in de stad gewerkt aan het organiseren van een Student City Challenge;  een hackaton waar studenten voor opdrachtgevers uit de stad concepten uitwerken die bijdrage aan maatschappelijke opgaven uit de stad.

Deze pagina is gebouwd op 09/24/2024 08:39:23 met de export van 09/24/2024 08:29:21