Digitaliseren van het klantproces
Digitaliseren van het klantproces |
---|
Turap 2 |
In 2023 hebben we verschillende eDiensten ingevoerd, met een directe uitwerking voor dienstverlening aan burgers. We hebben helaas moeten constateren dat niet alle eDiensten ook tot kortere en efficiëntere werkprocedures hebben geleid. Er is dan ook meer inzet nodig dan verwacht om tot een optimale inbedding te komen. Het afgelopen half jaar hebben we vooral achter de schermen verder gewerkt aan het aanscherpen en optimaliseren van de werkprocessen. Dat gaat verder dan alleen de eDiensten. Zo hebben we het papierloos werken verder gebracht, waarvoor we onder andere klantreizen in beeld hebben gebracht. Uiteindelijk draagt dit bij aan efficiëntere dienstverlening aan burgers. |
Begroting 2024 |
We werken verder aan de digitalisering van het klantproces en breiden het aantal eDiensten uit. Waar de dienstverlening niet in een eDienst aangeboden kan worden, sturen we aan op zoveel mogelijk werken via het zaaksysteem, zodat de burger ook daar meer inzicht heeft in het proces en de afhandeltermijn van de aanvraag. Het beveiligen van informatie heeft onze bijzondere aandacht. Wij zetten verder in op datagestuurde dienstverlening: het volgen en sturen van het klantproces van begin tot eind. De concrete plannen vanuit publieke dienstverlening voor 2024 zijn:
|